vendredi 21 septembre 2007

We did it!

Dora exploratoarea! Fetita cu ochii mari si cu capul enorm care exploreaza planeta (si spatiul cosmic!) insotita de o maimuta ridicola incaltata cu cizme rosii. Fetita care nu creste si care ii invata cuvinte englezesti pe copiii naivi de varste pre-scolare. Dora si prietenii ei: Tico bursucul, Vera crocodila si Totor taurasul cu QI negativ, mi-au invadat sufrageria.

O detest.

Alexandra insa o adora, "Doe" e primul cuvant pe care-l spune dimineata. I se lumineaza fata cand o vede pe Dora balansandu-se pe o liana impreuna cu "Babe" maimuta ei vorbitoare. A invatat sa cante si sa danseze ca Dora, a invatat sa vorbeasca ca ea.
Din fericire, exista insa un personaj care face desenul suportabil : Chipeur! Vulpea cu masca de Zorro si cu picioare subtiri care le mai sterpeleste din cand cate ceva Dorei sau prietenilor ei. Alexandrei ii e teama de el da' nu chiar de-adevaratelea, rade stramb cand il zareste, ba chiar il viseaza noaptea, vorbeste cu el prin somn.
Mie imi e simpatic, imi vine sa-l aplaud de fiecare data cand apare si chicoteste infundat.
Astept cu nerabdare episodul in care Chipeur ii va fura maimutei enervante cizmele rosii si o va pocni pe Dora cu ele in cap! Ar fi neseperat de bine daca in acelasi episod i-ar putea casapi si pe trioul formidabil de lacuste care ingana 3 note de mariachi ori de cate ori Dora reuseste vreo isprava noua!
Abia atunci as putea rasufla usurata asa cum face Dora la final: "We did it!"

2 commentaires:

Dora :) a dit…

Dorulet, cui pe cui se scoate. Daca vrei sa scapi de Dora, ofera-i Alexandrei alternative; la varsta ei ar merge desenele cu Winnie sau cu Noddy(care la voi cred ca se numeste Oui-Oui). Succes! :-)

Alexandra a dit…

Dora:) merci de sfat. A vazut ea si alte desene, din pacate se uita un pic si o cere tot pe "doe" inapoi. Winnie si Oui-Oui nu i-au starnit interesul in schimb ii mai place Casa lui Mickey dar asta ar insemna ca inlocuiesc un personaj enervant cu altul si mai si:)
I-am aratat si desenele copilariei mele, Lolek si Bolek si
micuta cartita , o interesaza oarecum (mai ales cartita!) insa pana la urma tot la dora ajunge. Ba chiar i-am luat din Ro DVD-urile cu basmele romanesti (Greuceanu) dar am obtinut acelasi efect.
In schimb acuma l-a descoperit si pe Diego, varul Dorei! asta se plimba prin lume cu un leopard si salveaza tot felul de animale de la dezastre, ma tem ca o sa se instaleze si el in curand in sufrageria mea, cu menajerie cu tot.
M-am hotarat insa s-o mai suport pe Dora si familia ei o vreme, macar face parte din desenele zise "educative" (la fel ca sesame street sau micii einsteins), spre deosebire (zice-se!) de desenele de "divertisment' (ca buretele bob sau scooby).
Din pacate mai am de suportat pana s-o dau pe dora afara din casa.